Buch Copenhagen

Buch Copenhagen

Buch Copenhagen blev grundlagt i 2009 i hjertet af København, og har en passion for produktion af luksus-boheme til kvinder. De producerer i Østen og Europe, og føler en stærk social og miljømæssig ansvarlighed, hvorfor de selv inspicerer arbejdsforholdene på produktionsstederne.

Virksomheden har 4 butikker på hhv. Østerbro, Kgs. Lyngby, Frederiksberg og Hørsholm.

Udfordringen

Markedet for tøjproducenter er præget af  stor konkurrence, hvor pris, kvalitet og evnen til fornyelse er nøgleord for at slå konkurrenterne. Buch Copenhagen har knapt 90.000 følgere på deres facebook-side, hvor størstedelen af al markedsføring foregår. Det var også på de sociale medier, at hele efterspørgslen, og behovet for en eCommerce løsning opstod, da kunderne havde brug for at kunne handle 24/7/365, særligt blandt de kunder, der ikke har mulighed for at besøge én af de 4 butikker.

Der var ydermere et afgørende behov for at kunne styre lagerbeholdningen i deres ERP system DdD og dermed sikre sig, at de kunne køre individuelle køtilbud og rabatter for hhv. de 4 butikker og webshoppen med styring af korrekt lagerhåndtering, distribution og betalinger.

Løsningen

Buch Copenhagen har derfor lanceret en B2C Dynamicweb eCommerce løsning baseret på en standard-integration til POS-systemet fra DdD. Håndteringen af rabatter og køtilbud bliver styret ved hjælp af en avanceret rabatmatrice i Dynamicweb.

For at kunne håndtere både butiks- og webhoptransaktioner, blev der gennemført en strukturering af datagrundlaget og en effektivisering af interne processer, så der kunne skabes et solidt fundament for webshoppen, og de er således blevet klar til at indtage nye markeder.

Løsningen i fakta og fordele ved, at webshop er integreret med DdD og brug af ny rabatmatrice

  • Varerne håndteres som varianter i Dynamicweb med over 60.000 kombinationer

  • Mulighed for både at købe og betale med gavekort

  • Alt køb registreres i DdD og lageret styres ligeledes af DdD

  • Integreret til GLS hvad angår både valg af pakkeshops samt efterfølgende pakkehåndtering mellem Buch og GLS

  • Håndtering af flere valutaer 

  • Visning af feeds fra facebook, instagram og trustpilot

  • Visning af næste levering/afsendelse af køb på shoppen

  • For optimal performance hentes billeder via cdn hos Amazon

  • Filterbaserede visninger med facetter (farve/størrelse)

  • Undgår manuel håndtering af data og fejlindtastninger

Marketingstrategi og anvendelse af sociale medier

En disruptive tilgang til konkurrenter og aggressiv brug af sociale medier har resulteret i effektiv udbredelse af deres nye digitale salgskanal.

De har styrket deres markedsposition ved at føre en målrettet kommunikation og markedsføring, der har skabt endnu større loyalitet, øget salget og kendskabsgraden betydeligt. De har kørt med gentagne køtilbud og happenings, hvor kunderne får tilbudt det fulde og et udvalgt sortiment til rette tid, pris og med en levering, der lever op til kundernes forventninger.

Til eksempel blev der i forbindelse med Black Friday lagt 134 ordrer på den første halve time.

Online Marketing Center (OMC) i Dynamicweb All-in-One platform

Der er pt. opsamlet så meget brugerdata, at næste naturlige marketingaktivitet er, at benytte fordelene i en Dynamicweb All-in-One platform - nemlig at tage Online Marketing Center (OMC) i brug og målrette kommunikationen i tilbud, vouchers etc. med en 1:1 dialogmarkedsføring ved segmentering via dynamiske smartsearches. Dette vil lede til en fremtidig loyalitetsklub med tildeling af loyalitetspoint.

Performance test viser en best-in-class Dynamicweb integreret løsning

Ambitionsniveuet til webshoppens performance og tekniske muligheder er højt, og vareudvalget er bredt og fornys konstant med nye varer, tilbud og rabatter. I den forbindelse har der været kørt en performance test af Dynamicweb, hvor der blev målt følgende best-in-class performance:

Antal sidevisninger

  • Listevisninger med alle produkter: 34 sider pr. sekund
  • Vareside med relaterede produkter: 37 sider pr. sekund

Antal samtidige brugere

Ved en betænkningstid sat til 10-15 sekunder pr. klik, vil dette setup kunne levere rimelige svartider (under 2 sekunder) for 500-700 samtidige brugere.  

Teknikken bag

Webshoppen er udviklet på Dynamicweb og integreret til DdD. Der er arbejdet intensivt med optimering og performance på løsningen, samt strukturering af visuel information, så varerne blev præsenteret bedst muligt i et grafisk design leveret af Smartpage, der harmoner med boheme-stilen.

For at imødekomme brugernes behov og øge brugeroplevelsen på tværs af forskellige platforme, desktop og mobile enheder er løsningen opbygget i responsive design. Dette har været af afgørende betydning for at kunne øge salget markant og nå ud til de mange kunder rundt om i landet.