Dansk Ride Forbund

Dansk Ride Forbund

Brugernes fingeraftryk for øget hastighed og brugervenlighed

Da DRF Go! skulle udvikles, var der et centralt fokus på brugervenlighed, derfor blev der lavet en behovsanalyse og interaktive wireframes, hvorefter et repræsentativt brugerpanel udførte opgaver. Denne proces sikrede et solidt fundament for at skabe en optimeret, stabil, hurtig og fremtidssikker løsning til gavn for ridesporten. Løsningen omfatter bl.a.:

  • Stævnekalender
  • Stævnetilmelding
  • Fremsøgning af Hest og Rytter
  • Min profil
  • CLUB Go! fordelsklub

1 år med meget aktivitet og forbedret hastighed

Ridesportens online platform DRF Go! fyldte 1 år den 2. april 2014. Det første år har været fyldt med nye muligheder, forbedringer og stor aktivitet.

DRF Go! blev lanceret d. 2. april 2013, og har fra dag ét været en kæmpe succes. Kundetilfredsheden er steget mærkbart, og antallet af transaktioner er steget med gennemsnitligt 27,5% på det år, hvor DRF Go! har været i luften.

DRF Go! har fået ros for at være overskuelig og brugervenlig. Nu kan DRF Go! også bryste sig af at være på niveau med de bedste, når det gælder hastighed. Gennemsnitsresponstid for at vise en side før leverandørskiftet på hosting i marts var 3,37 sek. Efter serverskiftet er responstiden på DRF Go! helt nede på 0,42 sek. Det er en forbedring på næsten 700%.

DRF Go! fakta

  • DRF Go! har omsat for godt 31 mio. kr. det første år
  • Det samlede antal transaktioner ligger på over 60.000
  • DRF Go! er indstillet til E-handelsprisen 2014
  • I 2014 kom alle distancestævner på DRF Go! for første gang
  • Rytterlicensbetaling blev i december 2013 muligt via DRF Go!
  • Fordelsklubben CLUB Go! for medlemmer blev lanceret i februar

Teknikken bag

DRF Go! er udviklet på Dynamicweb All-in-One Online Business Platform og Email Marketing er en central del af kommunikationen i CLUB Go! til medlemmerne. Løsningen er tæt integreret til Dynamics Ax, og de store datamængder er indekseret vha. Lucene, der giver mulighed for hurtig filtrering og søgning i blandt andet stævner og resultater.

For at imødekomme brugernes behov og øge brugeroplevelsen på tværs af forskellige platforme, desktop og mobile enheder er DRF Go! opbygget i responsive design.