GASA GROUP

GASA GROUP

GASA GROUP er en stor international handelsvirksomhed med 400 medarbejdere, og koncernen havde en omsætning i 2014 på DKK. 2,1 mia. De er blandt Europas førende inden for blomsterprodukter med 4 hovedområder: wholesale, retail, garden center og young plants.

De er leveringsdygtige i totalløsninger inden for alle områder – fra plantefrø til slutforbrugeren. 

GASA GROUP har styrket sin europæiske position understøttet af en NAV integreret B2B Dynamicweb selvbetjeningsportal

Udfordringen

Det europæiske marked for blomsterprodukter er generelt præget af lille indtjening, og konkurrencen er benhård. En effektivisering og målrettet strukturering i koncernen med mange tiltag har derfor været nødvendig for at være konkurrendedygtige internationalt.

Et af de IT-mæssige tiltag har derfor været at få etableret en webshop, der skal sikre, at de europæiske kunder bliver tilbudt det fulde sortiment til rette tid, pris og med en levering, der lever op til markedets forventninger samt at fastholde og intensivere GASA GROUPs internationale placering.

Løsningen

GASA GROUP har lanceret et nyt IT-system i 2014, herunder deres nye webshop, hvilke der er høje forventninger til. Webshoppen er målrettet B2B kunder og udvalget er bredt og aktuelt med planter fra hele verden. Der kan ligeledes bestilles relaterede planteprodukter og salgmaterialer. Kunderne har også mulighed for at holde sig opdateret omkring nyheder, tilbud og priser 24/7. 

Som et led i at fastholde og intensivere deres internationale placering er webshoppen sprogversioneret i 6 sprog, da en målrettet kommunikation giver en tættere kunderelation, højner loyaliteten og dermed giver et øget salg.

Løsningen i fakta

  • Brancheløsning integreret til NAV
  • 1.500 forhandlere i 17 lande. Ca 10 valutaer
  • Kundespecifikke live priser og rabatsatser
  • 15.000+ varer
  • 60 millioner priser
  • Køb af blomster med tilhørende plejeinformationer mv.
  • Adgang til historiske fakturaer (pdf)
  • Se tidligere ordrer med genbestillingsfunktion
  • Mange forskellige indgange til deres store produktkatalog
  • Filterbaserede visninger med facetter (farve/højde), prisniveau og søgning
  • Kundeafhængige sortimenter, der afspejles i tilgængelige varer på baggrund af datostyring
  • Kundeafhængige highlights med promoverede varer efter login.

Fordele ved, at webshop er integreret med NAV

  • Undgår manuel håndtering af data og fejlindtastninger
  • Visning af kundespecifikke priser, varesortiment og rabatter
  • Modtager webordrer i realtid, der betyder hurtigere ekspeditions- og leveringstider
  • Replikerer priser og rabatsatser fra NAV, der gør det muligt at beregne korrekt ved forespørgsel på shoppen

Giv en B2C kundeoplevelse på en B2B webshop

I dag er det ikke nok bare at have en B2B løsning med et repræsentativt sortiment. Kunderne forventer at få en B2C oplevelse trods de handler på en B2B webshop, med en høj grad af selvbetjeningsmuligheder, kundespecifikke priser og udvalg, der matcher til årstiden i dette tilfælde.

Teknikken bag

Webshoppen er udviklet på Dynamicweb og integreret til Microsoft Dynamics NAV. Der er arbejdet intensivt med optimering og performance på løsningen, samt strukturering af visuel information, så det præsenteres bedst muligt, herunder forskellige typer af visning af samme information.

For at imødekomme brugernes behov og øge brugeroplevelsen på tværs af forskellige platforme, desktop og mobile enheder er løsningen opbygget i responsive design. Dette har været af afgørende betydning for at kunne øge salget markant og nå ud til de mange kunder rundt om i verden.