SEM

SEM

Når et website er blevet søgemaskineoptimeret er det oftest en god idé, at supplere med søgemaskinemarketing, hvor vi meget gerne rådgiver i brugen af Google AdWords, der er markedets mest populære produkt indenfor dette område.

Målrettede marketing tiltag er den direkte vej til flere besøgende på din webshop, og er dermed også kilden til øget salg.

Online markedsføring er også kendt under den engelske betegnelse SEM (Search Engine Marketing), men det bliver blandt andet også kaldt for søgemaskinemarkedsføring.

Søgemaskineoptimering er stadig vigtig!

Det kan hurtigt blive en dyr fornøjelse kun at satse søgemaskinemarketing, da fx betalt placering i Google AdWords (annoncerne i toppen og i højre side på Google) blandt andet afhænger af, hvor godt dit site er optimeret på de pågældende ord. Derfor går SEO og SEM som udgangspunkt altid hånd-i-hånd.

Betal kun for det du får

Det mest populære online markedsføringsmedium er uden tvivl Google AdWords, hvor du kun betaler for de brugere der klikker sig ind på dit site. Du betaler altså ikke for at få vist dine annoncer, men kun når en interesseret og potentiel kunde klikker på din annonce.

Google AdWords er såkaldt Pay-Per-Click, hvor du med PPC-annoncering har mulighed for at købe gode placeringer på udvalgte søgeord, som er særligt relevante for dine produkter og/eller services.

Søgemaskinemarkedsføring er med altså en kosteffektiv online markedsføringsmetode, fordi du ikke blot trækker flere besøgende til din webshop, men besøgende, som specifikt er interesseret i dine produkter/services.

Hvad får du ikke?

Mange bruger penge på annoncering på andre medier end Google, men flere analyser viser at online markedsføring på andre medier som fx Facebook ikke giver den samme effekt som Google, da annoncerne oftest opfattes som et irritationsmoment i stedet for en hjælp til at finde de rigtige produkter.

Fordele ved onlinemarkedsføring

  • Du betaler kun for det du får, og SmartPage hjælper dig med at opsætte dine kampagner og giver en oplæring i hvordan du måler effekten på din webshop
  • Mange års erfaring indenfor webshops, der giver sikkerhed for at markedsføringsbudgettet anvendes korrekt
  • Skarp opfølgning på hvad der fungerer og hvad der ikke fungerer, så det er muligt at agere hurtigt i henhold til de mest profitable markedsføringskanaler