SEO

SEO

For at kunne tiltrække besøgende på din webløsning er det essentielt, at sitet er søgemaskineoptimeret, hvilket ofte er en overset detalje i store integrerede løsninger.

I SmartPage anvender vi udelukkende organisk søgemaskineoptimering, så vi ikke risikerer, at dit site bliver fjernet fra Googles indeks.

Intet salg uden besøgende! Det er alfa og omega for et website at tiltrække besøgende for uden besøgende på dit website får du hverken flere henvendelser eller skabt en øget omsætning.

Søgemaskinerne er den vigtigste markedsføringskanal på internettet. Få en topplacering på de største søgemaskiner, fx Google og Bing ved at drage nytte af Smartpages mange års erfaring indenfor søgemaskineoptimering.

Vedvarende resultater

Der findes mange teknikker til søgemaskineoptimering, men SmartPage arbejder kun med metoder, der giver vedvarende resultater, så dit website ikke bliver fjernet fra søgemaskinernes portefølje.

Vores strategi går ud på følgende:

  • Kend dine kunder og hvad de søger
  • Levér den information som kunderne søger
  • Benyt ord og fraser, som kunderne kender og søger efter
  • Strukturer dit indhold så alle pointer og vigtige informationer bliver præsenteret så tidligt på siden som muligt for at holde kundens interesse
  • Gentag ofte søgeordene i tekst (dog uden det virker kunstigt)

Fordele ved søgemaskineoptimering

  • Flere personer på internettet vil blive opmærksom på dit website og dermed medføre flere besøgende
  • En nøje tilrettelagt plan for opbygning af virksomhedens website giver øget omsætning, da de besøgende guides rundt på websitet i stedet for at surfe rundt på må og få
  • Den højere placering i søgemaskinerne vil være vedvarende og vi vil løbende orientere om ændringer i søgemaskinernes adfærd, der kan påvirke dit websites placering

Søgemaskinevenlige tekster

Nedenstående vil give nogle retningslinier for udarbejdelse af tekster til hjemmesider. For at hjemmesiden både skal placeres bedre i søgemaskinerne, men også for beholde læserne på din hjemmeside efter de har fundet den.

Formålet med at have en hjemmeside på nettet er at eksponere information for sin målgruppe. For at dette kan ske skal målgruppen kunne finde din side. Den mest trafikskabende og rent faktisk også den billigste måde at gøre dette på er ved at have en god placering i søgemaskinerne som fx Google og Bing, så målgruppen kan finde den hurtigt og ofte.

En side bør altid indeholde

Som huskeregel skal en side altid indeholde følgende punkter:

  • Overskrift - En kort, men sigende overskrift
  • Ledetekst - Fremhævet ledetekst, der kort og præcist forklarer, hvad siden omhandler (fx som i denne vejledning). Denne tekst skal så vidt muligt indeholde de vigtigste pointer og budskaber.
  • Brødtekst - Almindelig tekst formateret i korte afsnit for at øge læsbarheden, så vidt muligt opdelt af sigende underoverskrifter. Sørg for at læse grundig korrektur. Det virker meget uprofessionelt og upålideligt at have en hjemmeside med stave- og formuleringsfejl.
  • Links - Sørg for at linke i teksten til mere information om det emne du skriver om, eller endnu bedre til relaterede sider på din hjemmeside. Dette vil hjælpe kunden til at finde præcis den information, de søger.

Hvad har relevans?

Nogle søgemaskiner lægger mere vægt på teksten, der står først på siden i forhold til det, der står i bunden. Det er derfor vigtigt, at du placerer dine søgeord, så højt oppe på siden som muligt. Helst så man kan se dem uden at behøve at scrolle ned. På denne måde søger kunden på et ord, finder et link til din side og kommer ind på den side med indhold, der omhandler det den har søgt på. Søgeord brugt i overskrifter vægtes højere end søgeord i den almindelige brødtekst.

Etisk søgeoptimering

Der findes to måder at søgeoptimere på. Den ene måde anses som uetisk, da den går ud på at snyde både søgemaskinerne og kunden. Denne metode vil ikke blive gennemgået, da den ikke giver varige resultater og kan få fatale følger for din hjemmeside.

Benyt altid etisk søgeoptimering, der går ud på følgende:

  • Kend dine kunder og hvad de søger
  • Levér den information som kunderne søger
  • Benyt ord og fraser, som kunderne kender og søger efter
  • Strukturer dit indhold så alle pointer og vigtig information bliver præsenteret så tidligt på siden som muligt for at holde kundens interesse
  • Gentag ofte søgeordene i teksten (dog uden at det virker kunstigt)
  • Præsenter så vidt muligt information på punktform, da dette gør den hurtigere at læse, dog kun en eller to lister pr. side

SEO i Dynamicweb

Dynamicweb har et sæt indbyggede værktøjer, der kan hjælpe med at arbejde effektivt med søgemaskineoptimering. I får forslag til søgeord og titler, og på baggrund af en unik algoritme kan modulet fortælle Jer, hvordan I skal vippe konkurrenterne af pinden i kampen om søgemaskinerne. Dette vil føre til bedre placeringer i søgemaskinerne og mere trafik til websitet.