18 mio. kr. ekstra til virksomheder med digitale ambitioner

Husk - Vi er godtkendt SMV:Digital partner og kan hjælpe dig

Da SMV:Digital tidligere på året åbnede en tilskudspulje med 30 mio. kr. til køb af rådgivning om digital omstilling, blev den økonomiske håndsrækning revet væk på kort tid.

Tre timer og 806 ansøgninger senere, var de 30 mio. givet ud. Dog var det kun 282 af de første ansøgere, der løb med midlerne til hjælp af digitalisering og e-handel. Derfor tildeler Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse yderligere 18 mio. kr., så hele 180 af de virksomheder, som i første omgang måtte gå tomhændet hjem, nu kan få rådgivning. Da vi både er godkendt som SMV:Digital partner og har mere end 10 års erfaring med opbygning af bl.a. effektive webshops, står vi til rådighed, såfremt du er så heldig at være blandt de udvalgte til denne ekstra pulje.

Er du en af de heldige?
Det kan midlerne f.eks. bruges på


Etablering og opstart af e-handel
Er du endnu ikke kommet i gang med e-handel? Så er dette den perfekte mulighed for at komme i gang – og måske endda indhente det tabte. Vi har opbygget et hav af simple og komplicerede webshops, med velintegrerede løsninger ind til dit ERP system. Du er dermed sikker på at komme godt fra start og inden længe få imødekommet dine kommercielle, digitale mål. 

Få styr på dine data med et PIM-system  
Hvis du allerede har en webshop, så kan du bruge tilskuddet på at få styr på dine produktinformationer. Med et PIM-system kan du både skabe bedre brugeroplevelser for dine kunder på tværs af alle platforme og minimere det tidskrævende arbejde det er,  manuelt at optimere produktinformationen på de forskellige kanaler. Husk, at med PIM retter du på tværs af ALLE kanaler, når du retter eet sted. Dermed spares enorm megen tid og fejlprocenten reduceres markant.

Optimér din webshop og digitale markedsføring 
Du kan også bruge puljen på at optimere din webshop eller digitale markedsføring. Vi analyserer gerne din webshop og kommer med konkrete forbedringsforslag, der vil skabe værdi for din online forretning. Det har flere af vores kunder haft megen glæde af. 

Behov for flere midler under corona-krisen

I alt har altså 462 heldige virksomheder mulighed for at få indfriet deres digitale ambitioner, hvilket til sammenligning med de 806 ansøgere er langtfra nok.

Det er rigtig gode nyheder for de mange virksomheder, der gik forgæves, at der nu bliver tilført ekstra midler til SMV:Digital. Det kvitterer vi for og sætter stor pris på. Men behovet er langt større, og derfor opfordrer vi Erhvervsministeren og regeringen til at se på hvordan der kan findes flere midler.”, siger branchedirektør i DI Handel Sidsel Dyrholm Holst.

SMV:Digital tilbyder individuel rådgivning, der er målrettet virksomhedernes konkrete og individuelle behov, hvilket er en del af forklaringen på, at programmet er så populært.

Mange handelsvirksomheder oplever, at deres salg er rykket over på de digitale kanaler i denne tid. Det er derfor vigtigt, at virksomhederne bliver klædt på til at kunne styrke og udvide deres e-handel både til danske og udenlandske kunder”, ifølge Sidsel Dyrholm Holst.

Om SMV:Digital

Programmet SMV:Digital er et initiativ under Erhvervsstyrelsen, som har eksisteret siden 2018. SMV:Digital har til formål at fremme digitalisering og e-handel blandt små og mellemstore virksomheder. Selvom forårets puljer under SMV:Digital er lukket for ansøgninger, kan virksomheder fortsat søge nogle af de øvrige tilbud under SMV:Digital, som Digital Ledelseskultur og Sprint:Digital. 

Mikkel Ulstrup er SMV:Digital Rådgiver

Vil du vide mere?

Vil du høre mere om mulighederne med SMV:Digital? Så skriv eller ring til Mikkel Ulstrup der er SMV:Digital Rådgiver.

 

Partner - CTO/Solution Architect
Mail: mu@smartpage.dk
Telefon: (+45) 50 90 14 96