tilbage
scroll ned

5 forretningsskabende værktøjer i Dynamicweb 28. februar 2018 af Mikkel Ulstrup

Undrer du dig over hvorfor ingen tilmelder sig dit nyhedsbrev? Hvorfor så få besøgende køber dit produkt? Eller hvad du kan gøre for at øge dit salg?

Så vil disse 5 værktøjer være lige noget for dig. De kan nemlig være med til at forbedre din bundlinje. Og hvem vil ikke gerne have det?

5 forretningsskabende værktøjer i dynamicweb

#1: Splittest dig til den højeste konventeringsrate

Med en splittest, også kaldet A/B test, får du konkret svar på, hvilken produktbeskrivelse, billede, overskrift (eller ?) der performer bedst.

Du opretter to varianter af indhold i Dynamicweb, som du vil teste på og opretter en konkurrence imellem de to varianter.

Testen finder nu sted i det mest pålidelige testmiljø, nemlig ude hos dine brugere, live på websitet. Når testen er slut, fortæller Dynamicweb dig, hvilken af de to varianter der performede bedst og med bare et klik kan du publicere den mest effektive variant på dit website.

Smart ikke?

#2: Mål dig til forbedringer

Med Dynamicwebs 'Report-værktøj' kan du opsætte standardrapporter for at måle dit websites performance. Du kan bl.a. få vigtig information om de enkelte siders afvisningsprocent.

Din afvisningsprocent skal helst ligge på under 60 % og meget gerne mellem 0-30 %. En meget høj afvisningsprocent, kan nemlig påvirke din placering på Google, da Google ikke er interesseret i at linke til sider brugerne forlader med det samme, da de ikke lever op til deres forventninger.

Har du meget høj afvisningsprocent, bør du kigge på dit indhold mv.

Du kan også opsætte mere komplekse reporter, fx til at finde ud af, hvor stor konverteringsraten er blandt de kunder, der finder frem til dit website via bestemte søgeordskombinationer.

Så det er bare med at komme i gang med at måle, forbedre og måle igen.

#3: Vis relevant indhold

I "Online Marketing Centeret" finder du værktøjet 'profile'/'personalization,' der giver dig mulighed for at definere forskellige typer af besøgende og præsentere dem for relevant og målrettet indhold.

Hvis du ved hvem du skriver til, er det også nemmere at skrive tekster, som dine besøgende vil bruge tid på at læse.

Indhold der er relevant for hver enkel besøgende, kan også være med til at nedbringe afvisningsprocenten, da brugeren er interesseret i indholdet.

#4: Lær dine potentielle kunder at kende

Lead-værktøjet gør det muligt for dig, som virksomheder, at identificere en del af dine besøgende. Dermed får du vigtige infomationer om mulige kundeemner, som du kan overføre direkte til din pipeline.

Hvis du ved hvem dine potentielle kunder er, så er der større chance for at du kan lukke en handel.

Måske ved du allerede hvad de vil spørge om, søger på og lægger vægt på, hvilket gør de forberedelse nemmere.

#5: Bliv vist på Google

Dynamicwebs modulopbygning gør det let at SEO-optimere dit website, hvilket har stor betydning for din placering i Googles søgeresultater og dermed om dine potentielle kunder finder dig.

Det er derfor vigtigt du udfylder og opdaterer de enkelte siders titel og metabeskrivelse.

Det er også muligt at tilkøbe yderligere søgemaskineoptimeringsværktøjer i Dynamicweb. Værktøjer der kan være med til at støtte op om din SEO-optimering og samtidig fungere som en guide til optimering.