tilbage
scroll ned

Det skal du læse i din sommerferie d. 26 juni 2018 af Cathrine Tavs

Sommerferien står for døren, og det er lig med strandture, afslapning og ferielæsning. Tid til fordybelse og nye input til din digitale strategi for anden del af 2018.

Men har du styr på hvad du skal læse?

Hvis ikke, så har jeg gjort det nemt for dig. Jeg har nemlig samlet de 7 mest læste blogindlæg fra første halvår af 2018. 7 blogindlæg fyldt med ny viden, inspiration og stof til eftertanke. 

Du kan plukke de meste interessante fra listen herunder eller kaste dig over alle 7. 

God fornøjelse!

De 7 mest læte blogindlæg

#1: 8 Grunde til jeg IKKE handler hos dig

Mange tror det er let at have en webshop – men det er det slet ikke!’ Sådan skriver Mikkel Belchuke i det absolut mest læste blogindlæg, der handler om de 8 grunde til, at han (og helt sikker også mange andre) ikke handler i din webshop. 
Interessant læsning, der forhåbentlig kan få dig til at se din egen webshop i et nyt lys. Og måske du her finder svaret på, hvorfor der ikke er flere der handler i din webshop. 

 

#2: 10 påstande om website trends i 2018

Vi står stadig inde for de 10 påstande om website trends for 2018, vi skrev lige op til årsskiftet. Og selvom det er 6 måneder siden vi opsatte vores påstande, er der stadig masser af inspiration at hente. 
Om ikke andet, kan du jo vurdere om du, her halvvejs inde i året, er enig med de påstande vi opsatte før jul? Og hvad tror du vil trende i det sidste halvår af 2018? Nogen bud?

 

#3: Sådan påvirker GDPR dine cookies

Det helt store samtaleemne i foråret, har vist uden tvivl været GDPR. Og derfor er det heller ikke så underligt at lige netop dette blogindlæg sniger sig ind på en 3. plads. Du har formentlig allerede fået styr på GDPR og opdateret dine cookies – men er du alligevel lidt i tvivl om du opfylder kravene (du er sikkert ikke den eneste), så får du her et par gode råd med på vej, i udformningen af cookies. 

 

#4: Sælg mere med et PIM system

Her på kontoret har snakken også stået på PIM-systemer. Og det er der en simpel årsag til. PIM-systemer er nemlig skidesmarte og de kan hjælpe dig med at opfylde kundernes skyhøje forventninger til købsprocessen på nettet. PIM står for product information management, og er et system der samler og holder styr på alle dine produktdata ét sted, så du nemt og hurtigt kan opdatere og redigere din data. I det her blogindlæg fortæller Lars Bruun, vores PIM konsulent, dig meget mere om, hvordan du kan sælge mere med et PIM system. 

 

#5: Sådan undgår du lang loadtid

Jeg hader at vente på at en side loader. Det er ligesom at holde i kø…spild af tid. Derfor er jeg ret vil med Mikkel Belchukes blogindlæg om hvornår du skal bruge JPEG frem for SVG og hvilket format din video skal uploades i, for at minimere loadtiden. I dette blogindlæg får du nemlig en klar guide til de forskellige filtyper og hvornår de skal anvendes.
Så har du mange billeder og videoer på dit site, så er det her blogindlæg helt klart noget for dig!

 

#6: Google markerer sider som IKKE sikre

Okay, det her blogindlæg er faktisk fra sidste halvår af 2017. Men eftersom det har fået en 6. plads, er der måske også andre der kunne have godt af at læse om, hvorfor Google markerer sider som ”ikke sikre” og hvad du skal gøre for at sikre din webshop.


#7: Løft brugeroplevelsen med micro interactions

En af mine personlige favoritter. Nok især fordi, jeg er ret vild med de er små interactions, der er søde, sjove og ikke mindst løfter brugeroplevelsen. Hvis du ikke ved hvad micro interactions er, så hop ind på blogindlægget her. Vores designer Morten Falslund har nemlig sørget for eksempler, en forklaring og ikke mindst en beskrivelse af hvor og hvornår micro interactions bør anvendes.

Var 7 ikke nok?

Så hop ind forbi vores blogoversigt, hvor du finder en lang liste af spændende blogindlæg, om alt fra chatbots, H2H begrebet, SEO og dynamicwebværktøjer. 

God fornøjelse og RIGTIG GOD SOMMER!