Få internationale kunder på din webshop

5 råd til hvordan du får en succesfuld international webshop

Vil du opnå kunder udenfor Danmark?

Både B2B og B2C e-handlen vokser. Derfor gælder det om at udnytte mulighederne og tage del i væksten. 

Vil du vide mere om, hvordan du på bedst mulig vis ekspanderer til internationale markeder? Smartpage har sammensat 5 råd til dig, der ønsker internationale kunder på din webshop.

 

Smartpage giver 5 råd til hvordan du får internationale kunder på din webshop

#1: Det praktiske...

Før du overhovedet kan tænke på at fortsætte dit digitale eventyr, findes en række praktiske forhold, du som dansk virksomhed skal forholde dig til. 

Hvert land har særskilte regler når det kommer til webshops, også selvom du har udset et europæisk land at ekspandere til. I denne forbindelse kan det anbefales at besøge Indre Markeds Center, som Erhvervsstyrelsen har oprettet til de danske virksomheder, der ønsker at ekspandere til nye markeder. Her kan du indsamle al den information, der er nødvendig for, at du overholder alle forhold. 

#2: Analyser dit nye marked

Tyskland, Sverige, Norge eller USA? Før du beslutter dig for, hvilket marked du ønsker at ekspandere til, er det centralt at analysere dine muligheder.

Forhold såsom hvad markedet forventer af din virksomhed, er relevante at tage højde for. Hvorledes kan du skrue på parametre som prisniveau, logistik og kundeservice for at være konkurrencedygtig? Dette er krav du som minimum skal kunne svare på. Ved at lave en udførlig analyse, vil du opnå yderligere forståelse for dit nye marked, kunder og konkurrenter og have større muligheder for at din ekspansion skal lykkedes. 

#3: Lokaliser din webshop

For at undgå, at dine kunder ikke klikker hurtigt videre, fordi de ikke har tillid til din side, er det centralt at udstråle troværdighed. Hvornår har du selv sidst handlet på et website med for dig mistænkelige produktbeskrivelser og ingen lokal adresse?

For at fremstå tillidsvækkende overfor dine internationale kunder, er det essentielt, at elementer såsom sprog, betalingsmetoder, levering og retur-processer er i overensstemmelse med de øvrige forretninger på dit nye marked. Eksempelvis foretrækker 63% af tyskerne at modtage en faktura, så de i ro og mag kan prøve varerne, sende dem retur eller betale indenfor 14-28 dage. Af denne grund tilbyder 90% af online butikker i Tyskland denne service.

For hvert marked bør du derfor udarbejde en oversigt over de væsentligste forretningskriterier. Hvis disse parametre er i orden, vil du øge sandsynligheden markant for, at din lokale kunde fuldfører købet. 

#4: Optimering og vedligeholdelse

Efter grundig analyse og udvælgelse af et udenlandsk marked, gælder det derefter om at få iværksat det hårde arbejde, og nå ud til dine nye forbrugere.

Efter lancering vil der være behov for løbende justeringer og ekstra opmærksomhed til de små detaljer. Løbende optimering og vedligholdelse er elementer, som vil være nødvendige for den fremtidige vækst. Denne del i processen vil kunne simplificeres markant ved hjælp af All-in-One løsningen Dynamicweb, hvor du både vil spare tid og penge, mens alle dine data samtidig er tilgængelige på samme platform. 

 

#5: Lad Smartpage rådgive dig

Ovenstående er bare få af de mange forhold din virksomhed skal tage højde for. 

Gennem denne proces vil SMARTPAGE kunne rådgive dig, så du kan skabe unikke kundeoplevelser på din webshop. Vores 18 Dynamicweb certificerede udviklere vil vi sikre, at din virksomheds internationale salg og logistik understøttes bedst muligt. Samtidig med sikrer vi, at betalings- og forsendelses-udbydere integreres i systemet alt efter, hvilket internationalt marked du ønsker at ekspandere til, samt at du kan lave målrettet markedsføring,