Jeres 'time to market' går for langsom Uddrag af eBogen "Succes med B2B e-handel"

Udfordring

Hvordan kan vi parallelisere produktdataprocesserne?

Er jeres time to market for langsom, kan det betyde at konkurrenterne overhaler jer.

Hver gang et nyt produkt føjes til porteføljen, skal det typisk gennem flere beskrivelsesprocesser og ofte flere afdelinger, der skal koordinere og ajourføre. Imens dette arbejde foregår, er konkurrenten online med sin version af det nye produkt og har sat sig på markedet.

 

Send mig eBogen

Et eksempel

Hos en kunde i Sverige har vi implementeret PIM for at opnå en hurtigere time to market. 
Før implementering af PIM blev alle produkter importeret i ERP, og først når alle informationer var samlet, hvilket kunne tage langt tid, kunne man komme til at berige produkterne med billeder og tekster.


Grunden til at al information skulle være til stede inden import i ERP er, at ERP-systemet ikke giver mulighed for overblik og kontrol af manglende berigelse. Denne mulighed findes i PIM, og derfor kan der fra PIM-systemet integreres til ERP meget tidligere. 

Løsning

Det er muligt at sætte fart på jeres time to market ved at strukturere produktoplysninger, digitalisere, samle og opdatere alt ét sted, nemlig i et PIM-system. Det afgørende er, at alle kan tilgå alle data, og at alle opdateringer ajourføres automatisk. Det gælder ikke kun i forhold til webshoppen. Et centraliseret produktbeskrivelsesværktøj kan simultant og i realtid levere strømlinede data til alle salgskanaler – det være sig til webshop, kataloger og sælgere.
 

Spørg: Paralleliserer vi produktdataprocesserne?

  • Skal produktets liv starte i PIM i stedet for i ERP?
  • Er processerne omkring touch points for produktbeskrivelser kortlagt?
  • Er der medarbejdere, der ikke kan komme i gang med deres del af produktbeskrivelserne, før andre er færdige?
  • Er alle salgskanaler kortlagt og er der automatiseret output til alle disse kanaler?                      
 
Denne proces kan med fordel gennemføres i tæt samarbejde med en PIM-rådgiver, som har erfaring med at få paralleliseret processerne omkring produktbeskrivelserne og kontrolleret alle processerne fra ét centralt sted. En automatisering af data flow fra PIM til alle salgskanaler er specielt vigtig for at undgå flaskehalse og unødvendigt tidsforbrug, samtidigt med at kvaliteten af produktdata højnes, da der ikke er mulighed for manuelle fejl.

Stil skarpt på 'time to market' Jeg kan fortælle dig om mulighederne

Anders Ebdrup
CEO / Solution Architect