Tiltræk nye kunder med Google Ads

- Og skab vækst i din virksomhed

Hvad er Google Ads?

På Google skelnes mellem organiske og betalte søgeresultater. Google Ads er de betalte annoncer som forekommer i toppen og bunden af en Google-søgning. Google Ads giver virksomheder mulighed for at nå ud til potentielle kunder med en målrettet annoncekampagne, når forbrugeren søger efter virksomheder som din på Google eller Maps. Med Google Ads udvælger du en række søgeord, som matcher dine produkter. Herefter bliver visningen styret af, hvad kunderne søger på. 

 

 

På Google Ads kan du oprette...

  • Kampagner på søgenetværket
  • Kampagner på displaynetværket (display-kampagner)
  • Shopping-kampagner
  • Videokampagner 

De velkendte resultater fra Google når du indtaster et søgeord, er kampagner på søgenetværket, og minder mest om de organiske resultater. Google markerer disse resultater med et annoncemærkat, så forbrugeren kan se at der er tale om en betalt annonce. Eksempelvis hvis du som forbruger søger efter ’strømper’, vil følgende betalte annoncer samt Google Shopping dukke op som det første i dine søgeresultater

Placering og pris

Selvom du vælger at betale dig til højere placeringer på Google, er det fortsat Google der bestemmer, hvilke annoncer, der vises på hvilke placeringer. Google anvender nemlig en annoncerangering til at udvælge, hvilke annoncer der skal vises, og i hvilken rækkefølge. Med Google Ads vil din annoncerangering være baseret på en kombination af kvaliteten af indholdet i dine annoncer på dit website, og hvor meget du er villig til at bruge på annonceringen. 

Ved Google Ads afregnes med en pris pr. klik, også kaldet CPC, når det kommer til søgeannoncerne, der vises i kampagnerne på søgenetværket. Den pris som betales pr. klik, afhænger af kvalitetsresultatet. Dette resultat baseres på relevansen af din annoncering, søgeord, annoncetekst, forventet CTR (click through rate) samt kvaliteten af dit website. 

Google Ads kan...

1.

Øge antal besøgende på dit website 

2.

Forstærke kontakten mellem din virksomhed og dine kunder

3.

Medføre flere tilmeldinger til dit nyhedsbrev

4.

Øge antallet af fysiske kunder i din butik