tilbage
scroll ned

Danske Advokater Selvbetjening på kursusbestilling til både B2C og B2B

arrow

Behovet

Det var en strategisk beslutning om, at der skulle være en langt højere grad af selvbetjening i forbindelse med kursusbestillinger.

Danske Advokater udbyder bl.a. kurser til Advokater, Advokat fuldmægtige, administrativt personale som fx advokatsekretærer. Et komplekst marked med mange konkurrenter, har skabt et øget behov fra brugene om at kunne opnå rette indsigt i opnåede kursuslektion pr. bruger med en lettere bestilling af rette kurser af høj kvalitet. Samt et øget fokus på at gøre dialogmarkedsføring til en betydelig del af den samlede strategiske kommunikation til markedet.

Danske Advokater ønskede en professionel kursusbestilling, dybere integreret med Microsoft Dynamics AX, end den nuværende. Behovet for brugerne bar præg af, at der skulle kunne gennemføres flere bestillinger ad gangen på én enkelt kursusbestilling, med direkte tilskrivning af kursuslektioner, der kunne ses direkte på sitet.

Webshoppen skulle basere sig på standardsoftware fra Dynamicweb for at minimere udviklingsomkostningerne og have gavn af et udbredt system med indbyggede mersalgsmuligheder, statistikker og splittest.

Der var en strategisk beslutning om, at der skulle være en langt højere grad af selvbetjening.


Løsningen blev lanceret i starten af 2018

Vil du høre mere om vores løsning? Jeg kan fortælle dig om mulighederne

Michael Nørgaard
Projektansvarlig

Løsning

Kursusbestillingen er skabt til både B2B og B2C brugere, og har fået et nyt bestillingsflow med login funktionalitet, der i højere grad anvender teknologien fra platformen Dynamicweb. Det medfører et login eller oprettelse af en ny bruger, der således bl.a. tilskriver brugeren og giver oplyser om, antal opnåede kursuslektioner med visning af sidste 3 års kursuslektioner på den aktuelle bruger. 

Der bliver af systemet gjort opmærksom på, hvad der mangler af kursuslektioner for at opretholde sin advokat bestalling. Der er dermed skabt en langt højere grad af selvbetjening, der gør brugeren i stand til at foretage ændringer af egne præferencer og personlige informationer i form af en ”Min profil” side, med angivelse af interesseområder og tilmelding til nyhedsbreve med oplysning af vigtige informationer.

Med det nye system bliver det meget lettere for brugeren at finde det rigtige kursus, da funktionerne ”Emner”, ”Geografi”, ”Typer”, ”Jobtyper” og ”Dato” fungerer som en digital tragt, så de får præcis det frem på skærmen, der passer til deres profil og ønsker. 

AX er opdateret til nyeste version og integrationen er også opdateret med en to-vejs-integration, der skriver alle kursusbestillinger ned i AX på den enkelte bruger, og AX får nu besked om nyoprettede brugere med individuelle præferencer fra websitet til validering i AX.  

Kursusbestillingen har fået nyt design og samtidig er den blevet mere brugervenlig i et responsivt design. Det er blevet lettere at finde det kursus, der er relevant med en mere effektiv søgefunktion med filtrering.

Fakta

Filtrering

Filterbaserede visninger med kurser (Visning af ”Emner”, ”Geografi”, ”Typer”, ”Jobtyper” og ”Dato” etc.) 

Integration

Kursusbestillingen er integreret til AX og vedligeholdes kun ét sted.

Marketing

E-mail marketing med personaliserede og automatiserede e-mails med segmenteringer på brugergruppe niveau.

Integration

Fordele ved integration mellem Dynamics AX og Dynamicweb:

  • Undgår manuel håndtering af data og fejlindtastninger
  • Visning af brugerspecifikke priser, kursuslektioner og kursuspoint

Teknikken bag

Kursusbestillingen er udviklet på Dynamicweb og integreret til Microsoft Dynamics AX. Der er arbejdet intensivt med optimering og performance på løsningen, samt strukturering af visuel information, så det giver et overblik over de muligheder, der er på kursusbestillingen.

For at imødekomme brugernes behov og øge brugeroplevelsen på tværs af forskellige platforme, desktop og mobile enheder er løsningen opbygget i responsive design.

Nyt projekt?
Skriv og lad os komme i gang!

Om Danske Advokater

Danske Advokater er de danske advokatvirksomheders brancheforening. De organiserer advokatvirksomheder, der repræsenterer mere end tre fjerdedele af alle de advokater og advokatfuldmægtige, der er beskæftiget i en advokatvirksomhed.

I foreningen arbejder advokatvirksomhederne sammen om at udvikle og styrke den enkelte virksomhed og advokatbranchen til gavn for branchen såvel som for samfundet. I den sammenhæng er det afgørende, at både store, mellemstore og små virksomheder er med i fællesskabet. Det øger foreningens legitimitet og styrker mulighederne for at nå de bedste resultater.


Danske Advokater er samtidig en markant stemme i den juridiske debat, i debatten om retssikkerhed og i samfundsdebatten. Den rolle har de, fordi de er blevet samlingssted for stort set alle advokaternes specialforeninger, således at de i dag udgør foreningens faglige spydspidser på hver deres område.
 

Tilsammen indebærer alle disse forhold - og det frivillige medlemskab - at de med stor styrke kan tale på advokaterhvervets vegne. Det er i den sammenhæng, at de repræsenterer branchen i relation til deres samarbejdspartnere, som fx domstolene, politikere, centraladministrationen og de øvrige branche- og erhvervsorganisationer.

Endelig tilbyder de advokatvirksomhederne - herunder fuldmægtige og sekretærer - en omfattende palet af efteruddannelseskurser, værktøjer og indkøbsfordele.