Flying Tiger Copenhagen Brugervenlighed, stabilitet, funktionalitet og hastighed i højsæde

arrow

Behovet

Flying Tiger Copenhagen er en global kæde, med produkter af dansk design til overkommelige priser. Med deres legesyge identitet inspirerer de til leg og smil i det meste af verden.

De enkelte butikker, som på verdensplan har over 900 fysiske butikker, bestiller hver især varer hjem, igennem Flying Tiger Copenhagens interne indkøbssystem. Indkøbssystemet er derfor et uundværligt værktøj i den daglige drift, hvorfor stabilitet, funktionalitet og hastighed er et must.  

Derfor havde Flying Tiger Copenhagen behov for et indkøbssystem, der kunne spare medarbejderne tid og gøre bestillingen af nye varer lettere, enklere og mere overskuelig. 

I forbindelse med ønsket om at optimere deres interne indkøbssystem, afsøgte de markedet for en ny Dynamicweb partner. Kravet til en ny partner, var en stærk teknisk profil, der kunne løfte opgaven med både at servicere og videreudvikle det omfattende indkøbssystem med mange komplicerede integrationer. Og samtidig give brugervenligheden et løft, så alle butiksmedarbejdere, uanset alder og nationalitet, nemt og hurtigt kan betjene indkøbssystemet. Her faldt valget på Smartpage. 

Vil du høre mere om løsningen? Jeg kan fortælle dig om værdien

Anders Ebdrup
CEO / Solution Architect

Løsningen

Da SMARTPAGE overtog løsningen, var straks opgaven at forbedre platformens stabilitet og performance – dette blev hurtigt løst, hvorefter hele sitet skulle ’løftes’ til en mere brugervenlig og funktionsholdig løsning.

Løsningen er bygget, så det første de enkelte butiksmedarbejdere møder, er deres eget dashboard, med informationer om den enkelte butik. Det betyder at indkøberen fra fx København og London ikke får vist de samme informationer, da de er tilknyttet forskellige lagre. Den personlige profil, gør det desuden muligt at personificere indholdet og drevet på baggrund af data.

Dertil kommer at løsningen giver de enklete butikker mulighed for, at se hvilke produkter der bliver solgt mest af i samme land eller region som den enkelte butik.

Målet med den nye løsning er, at gøre processen lettere for brugerne, opdatere pagespeed samt sikre at det visuelle udtryk matcher deres ikoniske identitet.

Funktioner

Avancerede filtrerings- og søgemuligheder: 

Med over 25.000 produkter, var der behov for et avanceret søgesystem, med mulighed for at sammensætte forskellige søgninger. 

På forsiden kan brugeren nu søge på produkter via en udvidet ’type-a-head’ søgefunktion, der viser produkterne mens brugeren typer. Ved siden af de foreslået produkter, vises de kategorier som søgningen falder indenfor. Hvis brugeren fx har søgt på dækkeservietter, vises kategorien ’home’ i venstre side. Under hvert produkt, vises der desuden produktdata - så som lagerstatus, billede osv. for det enkelte produkt.

Under ’produkter’ finder brugeren en top-filtrering, der giver plads til at opstille tabellen med de mange produktdata på en overskuelig måde. Filtreringen giver her brugeren mulighed for at sammensætte forskellige søgninger – såsom smykker og chokolade – hvorefter alle produkter inden for hver af disse områder vises. 

De kan også søge på overkategorier/grupper såsom køkkenting, legetøj, sæson (jul) og lign. Søgefiltreringer der gør det muligt at komme meget langt ned i søgningen. 

 

Notifikationer sikrer brugerens opmærksomhed:  

Tidligere læste brugerne ikke de nyheder der blev sendt ud. Det er der nu lavet om på, med en nyhedsboks på forsiden, der vha. notifikationer gør brugeren opmærksomme på ulæste nyheder. 

 

Mulighed for at udsende driftsbeskeder: 

Vigtige driftsbeskeder, såsom ”der kommer en ny version af siden” eller ”shoppen virker ikke helt optimalt fordi…” kommer nu ud som alerts i form af en rød bjælke i toppen af shoppen, de selv kan styre teksten og varigheden på. 

 

Hurtig printning af labels: 

Labels – så som prisskilte – kan i dag på en let og enkelt måde printes ud af brugerne. Brugerne kan via søge værktøjerne søge på de produkter de mangler prisskilte på og under hele processen er der mulighed for at tilføje yderligere produkter. 

Brugervenlighed

Brugervenligheden har været i højsæde under udviklingen at den nye løsning. 

Det var bl.a. vigtigt at løsningen var hurtig og dermed sparede medarbejderne for unødvendig ventetid. Derfor bliver produktdataen nu forud indlæst. Det betyder at mens brugeren kigger på de første resultater, indlæses næste side automatisk, så når brugeren trykker næste kommer siden frem med det samme. Der er derfor ikke noget latency på brugerens kald, trods et varesortiment der omfatter over 25.000 produkter.  

Ligeledes starter siden ikke forfra ved ændringer i søgningen, langsomme request eller lign. Kaldene bliver blot skubbet ind. Anmoder brugeren om at reloade siden, kommer der en popup der fortæller at du har information der ikke er gemt og giver brugeren mulighed for at annullere et reload af sitet. 

Design

Løsningen er custommade og udelukkende lavet ud fra Flying Tiger Copenhagens’s identitet. Alt er gennemtænkt ned til mindste detalje. Det betyder bl.a. at alle ikoner på sitet er håndplukket så de matcher hinanden og Flying Tiger Copenhagen's identitet. 

Flying Tigers ikoniske identitet er overført til deres nye løsning, der giver et æstetisk og brugervenligt udtryk. 

Alle ikoner på sitet er i SVG, hvilket gør løsningen hurtigere og mere skarp.

Om Flying Tiger Copenhagen

Flying Tiger Copenhagen er en global kæde med 863 fysiske butikker fordelt over 3 kontinenter og 30 lande. Kæden startede tilbage i 1988 i København og har siden vokset sig til en verdensomspændende forretning – men den legesyge natur har de taget med ind i ’voksenlivet.’ Deres ønske er at inspirere til leg og smil, hvilket bl.a. kommer til udtryk gennem deres kreative identitet i form af et håndskrevet logo med levende øjne og et generelt humoristisk touch. 

Produkterne er alle af dansk design, til overkommelige priser, uden at gå på kompromis med etiske, miljømæssige og sociale standarder. 

Kæden har i dag over 5.800 ansatte og omsætter på verdensplan for over 5 millioner DKK. 

Relaterede cases