tilbage
scroll ned

Kjær Sommerfeldt B2C webshop integreret med Dynamics NAV og Perfion

arrow

Behovet

Kjær & Sommerfeldt har haft stor succes ved at implementere PIM systemet Perfion. Da Perfion let integreres med Dynamicweb var valget af ny platform til deres B2C løsning en strategisk beslutning.

En stadig større konkurrence på markedet har øget behovet for at være hurtigere på markedet med bl.a. nye produkter, årgange og tilbud samt at kunne understøtte sælgerne med produktspecifikke on-demand datablade og vinskilte. Al berigelse af produktinformationer skulle derfor foregå i Perfion med nedarvning af informationer, der optimerer den interne arbejdsproces.

Dynamicweb giver mulighed for både loyalitetsskabende programmer og målrettet kommunikation, hvilket betyder, at deres digitale kommunikationsstrategi bliver mere fuldendt ved at give en målrettet og personaliseret dialogmarkedsføring baseret på automatiserede mailudsendelser.


Webshoppen blev lanceret i 2017

Vil du høre mere om løsningen? Jeg kan fortælle dig om mulighederne

Michael Nørgaard
Projektansvarlig

Løsningen

Webshoppen har fået nyt grafisk design med fokus på brugeroplevelse og konvertering, og det er blevet nemmere at navigere frem til den ønskede vin, spiritus eller event med en mere effektiv søgefunktion og avanceret filtrering.

Der er lagt vægt på at give eksklusiv præsentation af producenterne samt at lave arrangementer, der kan købes direkte i shoppen.

Derudover er der kommet en forenklet købsproces, der i højere grad guider brugeren igennem købet i webshoppen.

Indstillet til Årets B2C løsning hos Dynamicweb 2016/17


400% mere omsætning

Omsætningen er steget hurtigt siden lancering af webshoppen i marts 2017

Integration

Webshoppen er integreret til NAV og Perfion og vedligeholdes kun ét sted

Eventkalender med købsfunktion

Gavekort og rabatkoder

Webshoppen håndterer mange varianter af personlige rabatter

500% flere transaktioner

Redesignet af den nye shop, viste hurtigt en kraftig stigning af transaktioner

Anvanceret filtrering

Filterbaserede visninger med facetter (typer, land, distrikt, områder, druer, pris, smagsretning, rating, producent, passer til og årgang) 

Marketing

E-mail marketing med personaliserede og automatiserede e-mails

Eksklusiv præsentation af producenter

Udtalelse fra Kjær Sommerfeldt

”Smartpage har været med fra den tidlige start af vores online-liv. Som kunde har det været en fornøjelse at følge deres udvikling, frem til i dag hvor de kan tilbyde ”hele pakken”, lige fra idé og design til launch – og ikke mindst opfølgning. Det gjorde derfor valget af Smartpage som leverandør af vores nye shop meget enkelt. På den tekniske side har Smartpage stor indsigt i vores systemer, og bidrager derfor væsentligt med at gøre vores hverdag nemmere."

Jesper Cornett Jørgensen
WEB Sales Manager


Integration

Der er flere fordele ved, at webshoppen er integreret med både NAV og Perfion:

  • Al berigelse af produktinformationer foregår i Perfion med nedarvning af informationer som optimerer den interne arbejdsproces med bl.a. lancering af nye årgange af vinene
  • Undgår manuel håndtering af data og fejlindtastninger
  • Modtager webordrer i realtid, der betyder hurtigere ekspeditions- og leveringstider
  • Replikerer priser og rabatsatser fra NAV, der gør det muligt at beregne korrekt ved forespørgsel på shoppen

Vi er specialister i integrationer, og har erfaring med mange systemer.

Nyt projekt?
Lad os tage en dialog

Teknikken bagved

Webshoppen er udviklet på Dynamicweb og integreret til både Perfion og Microsoft Dynamics NAV. Der er arbejdet intensivt med optimering og performance på løsningen, samt strukturering af visuel information, så det præsenteres bedst muligt.

For at imødekomme brugernes behov og øge brugeroplevelsen på tværs af forskellige platforme, desktop og mobile enheder er løsningen opbygget i responsive design. Dette har været af afgørende betydning for at kunne øge salget markant og nå ud til de mange kunder rundt om i Danmark.

Om Kjær & Sommerfeldt

Kjær & Sommerfeldt er Kongelig Hofleverandør og har med Københavns ældste vinhandel solgt vin siden 1875. Gennem årene har porteføljen udviklet sig med de ændrede behov og leverandørlisten rummer i dag mere end 45 partnere fra hele verden.

De er en dynamisk og kundeorienteret virksomhed, hvor deres mere end 140 års erfaring kombineret med høje krav til kvalitet og service har skabt stor tillid hos både leverandører og kunder. De er en af landets mest betydningsfulde leverandører til hotel & restaurations-sektoren og erhvervslivet, og de leverer vin til mere end 1.200 virksomheder og 1.500 hoteller, restauranter og caféer.


Webshoppen har i øvrigt løbende gode tilbud på vin.