Hyundai | Nic. Christiansen Group Effektiv salgskanal designet til forskellige brands

Hyundai Nic Christiansen Group
Nic Christiansen Orders
Nic Christiansen old stock list - Smartpage

Udfordring

Nic. Christiansen, der udover at importere biler, også faciliterer bestillingssystemet af bilerne, oplevede et fald i interessen fra nye bilforhandlere, grundet et besværligt bestillingsflow.  

Bestillingsflowet var svært at navigere rundt i og opfyldte ikke længere kundernes behov. Det gjorde, at flere potentielle kunder begyndte at forhandle andre bilmærker. 

Dertil kom, at de ældste biler på bilforhandlernes lagre ikke altid var de første til at blive solgt. En udfordring der betød, at det var svært for både Nic. Christiansen og de enkelte bilforhandlere at opnå deres salgsmål. 

Fra projektets start blev der derfor lagt en strategi, der skulle understøtte Nic. Christiansens vision om at være bilforhandlernes foretrukne partner. 

Vi satte derfor kursen mod en moderne bestillingsportal, der skulle tiltrække nye kunder, frem for at afskrække dem.

Hyundai får ny self service portal fra Nic. Christiansen

Integreret til ERP og BI

Et dashboard giver bl.a. oversigt over hvilke biler forhandlerne mangler at bestille hjem.

Bestilling af biler

Løsningen gør det muligt at konfigurere bestilte biler direkte til slutkunden.

FIFO-princippet

First in, first out. Løsningen gør det muligt at søge i andre bilforhandleres lagre.

Følg hele processen

Bilforhandlerne kan følge bilerne fra bestilling til levering samt se igangværende og tidligere ordrer og fakturaer.

Løsning | Hyundai

Hyundai har fået et nyt brugervenligt bestillingssystem, der gør det let at bestille og konfigurere bilerne direkte til slutkunden.  

Systemet er designet til, at i takt med at forhandleren gennemgår konfiguratoren, søges der automatisk efter matchende biler på lager hos øvrige Hyundai forhandlere. Det gør det muligt for Hyundai forhandlerne at sælge bilerne efter FIFO-princippet (first in, first out), hvilket er med til at sikre, at de enkelte bilforhandlere ikke har forældede biler på lager. En win-win-situation! 

Den simple flow-navigation i konfiguratoren er med til at skabe overblik over løsningens mange funktioner og valgmuligheder, da brugeren kun præsenteres for ét valg ad gangen.

Den nye portal giver desuden Hyundai forhandlere mulighed for at holde deres kunder orienteret om alt fra, hvornår bilen sættes i produktion til hvornår den afsendes og leveres. 

Et dashboard giver de enkelte forhandlere overblik over alt fra salgstal og mål til hvilke biler de har på lager og hvilke modeller de mangler at bestille hjem.

Hyundai - Nic. Christiansen - Smartpage leverer ny bestillingsportal

Udtalelse fra Nic. Christiansen

”Vi har værdsat Smartpage’s meget professionelle og seriøse måde, hvormed de har kørt hele udviklingsprocessen. Projektledelsen har været meget professionel og de har været åbne og ærlige i forhold til ressourcer og deadlines. Så, det der blev aftalt, blev holdt. De var desuden dygtige til at sætte sig ind i vores forretning og vores behov. Mht. funktionaliteten har Smartpage arbejdet tæt sammen med vores AX leverandør, hvilket var vigtigt i forbindelse med bl.a. user interfase’et. Kort sagt har Smartpage ageret professionelt og været en vigtig sparringspartner mht. både forretningen og løsningen”

 

Kent Andersen
Koncern IT-chef/Group IT Manager

Hyundai få ny portal fra Nic. christiansen

Self service portal

Nic. Christiansen har fået en skræddersyet Self Service Portal, der omfavner hele deres afsætningssystem.  

Portalen er udviklet, så den nemt kan rulles ud på nye markeder og til nye brands. Løsningen gør det derfor muligt at tilpasse designet til de forskellige brands, således at Hyundai forhandleren bliver præsenteret for et design der tager udgangspunkt i Hyundais brandmanual. Det sikre en strømlinet oplevelse uanset brand.  

Udover at tiltrække nye forhandlere har platformen også optimeret de interne arbejdsgange hos Nic. Christiansen ved at fjerne manuelt arbejde og automatisere processerne. 

Løsningen, der er bygget til at vokse, sikrer at nye features og funktioner løbende kan implementeres.  

Udover Hyundai skal platformen løbende rulles ud til Nic. Christiansens øvrige bilmærker; Jaguar, Honda, Land Rover og Ssangyong.

Nic. Christiansen Group

Nic. Christiansen Group er en danskejet organisation, der startede tilbage i 1967 med at importere biler til danske bilforhandlere.

I dag har Nic. Christiansen Group rettighederne til at importere Hyundai, Honda, SsangYong, Land Rover og Jaguar til Danmark, Norge, Sverige, Finland samt til Baltikum.

Når den enkelte bilforhandler skal bestille en bil hjem, foregår dette gennem Nic. Christiansens bestillingsportal.

Med et ønske om at være den foretrukne partner, var det vigtigt for koncernen, at netop bestillingsportalen er brugervenlig og intuitiv, da de nye bilforhandlere er mere tilbøjelige til at bestille biler hjem via det værktøj der er nemmest at bruge og giver det bedste overblik.

Når den enkelte bilforhandler skal bestille en bil hjem, foregår dette gennem Nic. Christiansens bestillingsportal

Vil du høre mere om hvad vi kan gøre for dig? Jeg kan fortælle dig om mulighederne

Michael Nørgaard
Customer Success Manager