Website bygget på kendt brugerdata Mange virksomheder ligger inden med en stor mængde data om deres kunders adfærd, uden at gøre brug af det. Gør som Real Mæglerne, der fik designet og udviklet et website baseret på kendt brugerdata.

arrow

Real Mæglerne – nærhed og forståelse for brugerne

Real Mæglerne er en landsdækkende kæde af selvstændige ejendomsmægler hvor nøgleordet er nærhed til lokalsamfundet. Nu har Real Mæglerne taget skridtet videre og overført denne nærhed til deres digitale univers, gennem en brugeroptimeret platform. 

Websitet er udviklet og designet ud fra den store mængde data Real Mæglerne har på deres brugere. Dermed tager den nye løsning højde for de mange forskellige brugere Real Mæglernes målgruppe indeholder og deres mange forskellige behov og ønsker. 

Den alsidige målgruppe satte høje krav til user experience, men den dybe forståelse for brugerne, gjorde det let at optimere. Dermed sikrede dataen at der blev taget højde for alle brugere og alle brugsscenarier.

UX i et universelt perspektiv

Den store mængde data på brugerne gjorde, at der ved projektets start var et stort kendskab til den brede målgruppen.

Den brede målgruppe har betydet at vi konstant har skulle tænke UX i et universelt perspektiv og været nødt til at lave ’sikre’ løsninger, der er gennemskuelige for alle brugergrupper. Den brede aldersspredning i brugergruppen betyder bl.a. at et design den yngre del af befolkningen finder brugervenligt, ikke nødvendigvis er det for den ældre del af befolkningen.

Den indsamlede data blev ved projektets start analyseret, så den efterfølgende kunne anvendes som begrundelse for valg af design, navigations flow, koncepter og den generelle brugeroplevelse.

Den nye løsning forhøjer ikke bare brugervenligheden, men øger også helt bogstaveligt nærheden til brugerne. Det nye site præsenterer nemlig brugeren for den mægler der repræsenterer det område der søges bolig i og ikke bare en tilfældig mægler.

De efterfølgende onsite brugerundersøgelser har vist en tydelig effekt af den optimeret user experience. Brugerne bliver nu længere tid på sitet og både kunder, sælger og mægler har givet udtryk for stor begejstring for det nye site. 

Vil du høre mere om hvad vi kan gøre for dig? Jeg kan fortælle dig om mulighederne

Michael Nørgaard
Customer Success Manager

Sparring og rådgivning gav koncept nyt liv

Hos Smartpage udvikler vi ikke bare brugercentreret løsninger, vi hjælper også vores kunder med at løfte deres digitale forretning. 

Derfor fik vi gennem data, sparring og kvalificerede rådgivning sparket liv i Real Mæglernes Guldkøber-koncept.

Konceptet blev flyttet fra at være en statisk landing page, der ikke formåede at engagere brugerne, til at blive en del af sitet, der nu ikke bare engagerer brugerne, men også medvirker til salg. Redesignet af konceptet betød også et markant løft af brugeroplevelsen der bl.a. gjorde filtreringsmulighederne overskuelige og brugervenlige samt løftet om nærhed mere tydelig.

Testmiljøer sikrer høj brugervenlighed

For fremadrettet at kunne opretholde den høje brugervenlighed indebærer løsningen 3 testmiljøer, der gør det muligt at indhente data på nye features, inden de møder brugerne. 

Real Mæglerne har fået opsat et udviklermiljø, testmiljø og startingmiljø, der tilsammen sikrer at nye features er gennemtestet for fejl og mangler inden de ligges i drift. Det minimerer ikke bare nedetid og utilfredse brugere, men også antallet af timer der efterfølgende skal bruges på at fejlrette.

Derudover giver testmiljøet mulighed for at et testpanel af mæglere kan komme med feedback på nye features og funktioner inden de tages i brug. 

Processen sikrer et mere professionelt site, da brugerne ikke skal indberette fejl og mangler. Et tiltag der effektiviserer arbejdsgangene og sikrer høj brugervenlighed gennem brugerinddragelse og test. 

Effektiviser med integrationer

Real Mæglerne har fået en løsning der i sin opbygning understøtter en effektivisering af arbejdsprocesserne og dermed gør arbejdet for de enkelte mæglere lettere og mere overskuelig. 

Flowet hen mod at gøre en ny opslået bolig synlig for brugerne er blevet automatiseret gennem en integration til C&B. Systemet minimerer det manuelle arbejde og sikrer at nye boliger bliver synlige for brugerne så snart informationen om boligen er skrevet ind. Det samme gælder ved oprettelsen af nye mæglerforretninger, mægler og lignende.

Hvor C&B håndterer den praktiske information om boligerne, står Mindworking for det markedsføringsmæssige. Integrationen til Mindworking har ligeledes effektiviseret arbejdsprocessen og sikrer bl.a., at så snart fotografen har uploadet billeder og videoer af boligen til Mindworking, er de synlige for brugeren på realmæglerne.dk

Integrationerne gør det desuden nemt for mæglerne at generere slagsopslag, udbudsmateriale mv., da information og billeder automatisk hentes ind.

Integrationerne sikrer en høj brugervenlighed, ikke bare for kunderne men også for mæglerne.

Valgte specialisterne frem for full-service bureauet

Da Real Mæglerne skulle have optimeret deres website valgte de at droppe et eksternt full-service bureau til fordel for et specialistbureau. Og her faldt valget på Smartpage.

Vores kompetencer indenfor brugervenlighed, UX og teknisk kunnen gør os i stand til, at optimere hele den digitale brugerrejse og løfte kundens konkurrencedygtighed.

Som specialister kan vi yde rådgivning inden for at specifikt område – det gør at vores viden er dyb og medarbejdere er engagerede.