tilbage
scroll ned

Dansk Ride Forbund Webløsning med integration til Microsoft Dynamics AX

arrow
Dansk Rideforbund

Behovet

Dansk Ride Forbund ønskede at skabe en performanceoptimeret, stabil, fremtidssikker og fleksibel webløsning med integration til Microsoft Dynamics AX til gavn for ridesporten i Danmark. Ydermere var det essentielt at opnå en højere grad af tilfredshed blandt medlemmerne i flowet ved tilmelding til stævner og generelt tilbyde en bedre filtrering og søgning.

Et andet succeskriterie for investeringen i en ny platform var også, at der kunne blive skabt en stærkt forøget konvertering i transaktioner og omsætning.

Webshoppen skulle basere sig på standardsoftware for at minimere udviklingsomkostningerne og have gavn af et udbredt system med indbygget brugerhåndtering, multisites, online marketing, statistikker og A/B splittest.


Projekt ansvarlig: Anders Ebdrup
Telefon: 24 94 88 47
Mail: ae@smartpage.dk

Vil du høre mere om løsningen? Jeg kan fortælle dig om mulighederne

Lars Brunn
Projektansvarlig

Løsningen

Brugernes fingeraftryk for øget hastighed og brugervenlighed

Da DRF Go! skulle udvikles, var der et centralt fokus på brugervenlighed, derfor blev der lavet en behovsanalyse og interaktive wireframes, hvorefter et repræsentativt brugerpanel udførte opgaver. Denne proces sikrede et solidt fundament for at skabe en optimeret, stabil, hurtig og fremtidssikker løsning til gavn for ridesporten. Løsningen omfatter bl.a.:

  • Stævnekalender
  • Stævnetilmelding
  • Fremsøgning af Hest og Rytter
  • Min profil

1 år med meget aktivitet og forbedret hastighed på DRF Go!

Ridesportens online platform DRF Go! fyldte 1 år den 2. april 2014. Det første år har været fyldt med nye muligheder, forbedringer og stor aktivitet.

DRF Go! blev lanceret d. 2. april 2013, og har fra dag ét været en kæmpe succes. Kundetilfredsheden er steget mærkbart, og antallet af transaktioner er steget med gennemsnitligt 27,5% på det år, hvor DRF Go! har været i luften.

DRF Go! har fået ros for at være overskuelig og brugervenlig. Nu kan DRF Go! også bryste sig af at være på niveau med de bedste, når det gælder hastighed. Gennemsnitsresponstid for at vise en side før leverandørskiftet på hosting i marts var 3,37 sek. Efter serverskiftet er responstiden på DRF Go! helt nede på 0,42 sek. Det er en forbedring på næsten 700%.

Fakta

  • Integration til Dynamics AX
  • Filterbaserede visninger med facetter 
  • Optimeret søgning
  • Medlemsområde (login)
  • Responsivt website
  • Nyt grafisk design
  • DRF Go! har omsat for godt 31 mio. kr. det første år
  • Det samlede antal transaktioner ligger på over 60.000
  • DRF Go! blev indstillet til E-handelsprisen 2014
  • I 2014 kom alle distancestævner på DRF Go! for første gang
  • Rytterlicensbetaling blev i december 2013 muligt via DRF Go!
  • Fordelsklubben CLUB Go! for medlemmer blev lanceret i februar
Nyt projekt?
Lad os tage en dialog

Integration

Webløsningen er integreret med Dynamics AX. De store datamængder er indekseret vha. Lucene, der giver mulighed for hurtig filtrering og søgning i blandt andet stævner og resultater.

Teknikken bagved

Webløsningen er udviklet på Dynamicweb All-in-One Online Business Platform og integreret til Microsoft Dynamics AX. Der er arbejdet intensivt med optimering og performance på løsningen, samt strukturering af visuel information.

E-mail marketing er en central del af kommunikationen i CLUB Go! til medlemmerne.

For at imødekomme brugernes behov og øge brugeroplevelsen på tværs af forskellige platforme, desktop og mobile enheder er DRF Go! opbygget i responsive design.